7/07/2013

Return from Japan to Houston!

VISAの申請も無事に済み、先週日本からHoustonに戻ってきました!
妻と子供達は、もう暫く日本を堪能してから再渡米の予定です。

自分は1年半ぶり、妻と子供達にとっては3年ぶりの日本、、、。
ということで、胃薬飲んで日本の食を堪能してきました!

大忙しでしたが、家族、親戚、そして友人や恩師の先生方と貴重な時間を共にする事が出来ました。
しかし、今回、残念ながら会う事が出来なかった友人もたくさんいました。
そんな皆さん、どうかHoustonに遊びに来て下さいな!!

ということで、先週からTexas Heart Institute:THIでの心臓外科研修も始まりました!
始まったといっても、まだ事務手続、健康診断や各種Orientationなどなどで、実際にはまだ一度しか手術室には入っていません。
が、どさくさに紛れて、第2助手として、Surgical Loupeを付けて、手術に入ってしまいました!
ああ、3年ぶりの心臓手術、今は、それだけで幸せ、、、。

さあ、家族が来るまでは寂しいですが、通勤用のBikeを買って、Runningして、またIKEA行って、、。
くそ暑いHoustonの夏を、そしてTHIでの手術修行をEnjoyするぞい!!

通勤用のBike
格好から入るので、もちろん、Race仕様のHelmetも買いました!

THIでのID Badge
1年毎の契約更新なので、2014年まで
来年、無事に更新できますように!

I've just returned from Japan to Houston last week! My wife and kids are still enjoying Japan a little longer. I could enjoy to see my family, friends, mentors in Japan, and to eat a lot of Japanese food!

The training at THI has just began from last week, but most of time was spent for orientations, paper works, health check, and electrical medical record lesson so far. But I had a chance to participate in cardiac surgical case with my surgical loupe. OMG! I felt so happy as it past 3 years since I did last time!

Anyway, I try to do my best to enjoy crazy hot Houston summer and cardiac surgical training at THI without my sweet family.